Bestel 'Als ik mis', een voorleesboek in eenvoudige taal

Er is nood aan goede leesboeken in eenvoudige taal voor volwassenen. Het boek ‘Als ik mis’ van Vormingplus regio Antwerpen komt daarom als geroepen. ‘Als ik mis’ is een geïllustreerd (voor)leesboek mét inspirerende praat- en doekaarten. Het is een boek voor (anderstalige) volwassenen en hun kinderen
 

Creatief groepsproces

Aan ‘Als ik mis ... de verhalen van Valentina’ werkten bijna zeventig vrouwen mee. De ene groep bestaat uit anderstalige vrouwen. Ze komen wekelijks samen bij Samenlevingsopbouw Antwerpen Stad (Kiel) om hun Nederlands te oefenen. De andere groep dames zit in de Antwerpse gevangenis. Het was een heus creatief groepsproces: schrijven, vertellen, voorlezen, illustreren ...

Wil je meer weten over hoe het boek tot stand kwam? Neem dan een kijkje op de website van Vormingplus.
 

Inspirerende praat- en doekaarten

Het boek en de praat- en doekaarten kan je inzetten tijdens taaloefenmomenten, in ouder- en leesgroepen en uiteraard bij anderstalige ouders en kinderen thuis. De bedoeling is dat praten en lezen nóg leuker worden.

Benieuwd? Bekijk dan een aantal kleurrijke voorbeelden van teksten, tekeningen en praat- en doekaarten.
 

Eervolle vermelding

Op zaterdag 7 oktober 2017 werd de vijfjaarlijkse Les-trofee uitgereikt. Het boek 'Als ik mis' kreeg een eervolle vermelding.

Lees hier meer.
 

Bestel het boek

Vocvo en Wablieft staan 100% achter dit boekproject. Wanneer Vormingplus ons vroeg om het boek te verspreiden, twijfelden we dan ook niet lang. ‘Als ik mis’ is te koop voor 9 euro. Je kan het boek via de website van Wablieft bestellen. Of je kan het boek zelf komen ophalen. Dat kan bij Vocvo in Mechelen of bij Vormingplus regio Antwerpen.

12-06-2016